söndag 19 juli 2009

Innan jag somnar

når jag ibland ett tillstånd av kreativ feber. Då släpper alla hämningar, alla associationer släpps fria och jag har bara att avnjuta resultatet. Som den gången min hjärna visade mig en tecknad film med olika figurer som dansade i ring, bland annat ett gäng apor i röd fez. Eller när jag mycket övertygande tänkte att "Jo, man får betala extra skatt på strumpbyxor, eftersom man tittar på tv i dom!" Igår innan sömnen såg jag små vita maskar som bildade knivskarpa bokstavsformationer. Det var nämligen så att vi hade lärt oss att progammera biologiskt material.

Tänk om man var i det tillståndet jämt. Eller om man kunde spela in alla sina briljanta (?) idéer. Det kanske inte skulle ha så stort konstnärligt värde. Men underhållande skulle det ju vara.

Inga kommentarer: