tisdag 25 augusti 2009

Inspiration, motivation och allmän gamman

Sen hela försörjningsgrejen löste sig (inom citationstecken) har lusten så sakteliga återvänt. Det är ju tokintressant dethär ju! Och idag hittade jag alldeles av en slump en bok som nog kommer visa sig central - Camille Bacon-Smiths Science Fiction Culture. Jag beställde fjärrlån på den för länge länge sen, men den dök liksom aldrig upp och så glömde jag bort den. Mucho intressant.

Arbetsförmedlingen idag igen. Handläggaren som baxnar när jag säger att jag nog hade tänkt mig ett biblioteksjobb. Och sen: "Men det ordnar sig nog, jag ser ju att du har gett din den på det!" Tack för ditt stöd, Anita.

Jag läser lite bell hooks också, till feminismkursen. Se där en till som inte gillar versaler. Jag tror det kan ske en intressant korsbefuktning här, mellan feminism och litteratursociologi. Roligt!

Ja, vad tänkte jag mer. Luktärterna blommar på balkongen, solrosorna har jag klippt ner. Nu ska blomkorgarna torka och sen ska jag experimentera lite med att grodda fröna. Solrosgroddar är ju ungefär det godaste man kan äta.

Fotnot: Anita heter egentligen något annat.

Inga kommentarer: