måndag 7 februari 2011

Intellektuell bekräftelse

har jag längtat efter ett tag nu. Det blir liksom inte så mycket sånt när man jobbar som personlig assistent och inte ens känner att man gör det bra. Och så kom den då. Den där chansen man drömt om. Och nu vet jag inte hur jag ska våga. Eftersom intellektuellt självförtroende är en färskvara som sakta ruttnar bort i själens kylskåp.

Jag fick ett meddelande på facebook. Dom har läst min uppsats. Dom vill att jag ska komma på ett stort konvent och snacka genus i science fiction och fantasy. Det är bara så jävla coolt. Och det enda jag (skräckslaget) tänker är "Tänk om jag måste prata engelska!" Ynkligt är vad det är.

Vad gör man? Hur återställer man sin tro på att man har något vettigt att säga? Och hur övar man upp sin engelska snabbt och smidigt så den räcker för att föra ett spontant resonemang på hyfsad nivå?

3 kommentarer:

queera bibliotekarien sa...

Konversationskurs! NU!

queera bibliotekarien sa...

Och jag menar GENAST!

Kerstin sa...

Det är ju hur stort som helst! Du måste göra det! Jag kan ringa dig och prata Eng om du vill, låtsas att jag är någon annan.