söndag 16 december 2007

en blogg alltså

hur gör man? vad skriver man? varför skriver man? vem läser? är det överhuvudtaget någon som läser?



jag har inte ens tänkt tanken att blogga förut. har väl sett det som ett sätt för uppmärksamhetskåta människor att exponera sig själva. nåt slags big brother-fenomen. fast det behöver ju inte vara så.



jag vet att jag behöver skriva. vet att jag tänker dåligt om jag inte skriver. att tystnaden ligger så väl i min mun. att förhållande-fördumningen tar över. till slut blir man en mysjunkie, en översmekt tamkatt. lycklig och dum.



så, nu ska jag skriva. om precis vad som faller mig in. en utmaning för mig som brukar excellera i självcensur. några ämnen som kan tänkas dyka upp:



tvåsamhet (den förbannade tveeggade)



lyckan (ev. med stort L)



svala brudar



"snälla killar"




barn (vad ska man egentligen ha dom till?)



en massa annat blir det nog med.



/a

Inga kommentarer: