måndag 27 april 2009

Äh, nu tar vi oss i kragen...

... och förvandlar min boråsblues till en mode/vintageblogg för dagen. Jag antar en utmaning jag inte har fått. Det handlar om att visa bilder på fem favvisar av olika saker. Först ut - fem accessoarer (och då menar jag typer av accessoarer):

Scarves och sjalar. Oumbärligt. De flesta är loppisfynd, några är nyköp, några ärvda, och en är en present från Iran.
Broscher har jag nyss lärt mig bära. De flesta är ärvda, bland annat mammas barnsköterskenål.
Tantväskor. Den vita är mormors, den bruna farmors, den stora svarta från Myrorna och den lilla från Lindex.

Glasögon. Förändrar vem man är i ett nafs. Det här är mina reservbrillor som jag sätter på mig när jag känner mig lite småknasig.

Böcker är inte kultur. Utan accessoarer. Såklart.

Inga kommentarer: