tisdag 21 april 2009

På begäran!

Ett sprojlans blogginlägg! Jag har varit mycket i farten ett tag, vi kör en snabb sammanfattning:

Först var jag i London. Kyligt och ont i fossingarna men alldeles alldeles underbart! Najsigt hotell med fet frukostbuffé, massa sevärdheter, god mat (bland annat en sjukligt stor friterad fisk), musikal och trevligt sällskap. Det gör vi om va, Sarah?

Sen åkte jag hem till Västerås. Gjorde första intervjun till min uppsats. Som gick bra. Två dagar senare satt jag på tåget till Lund.

Där fick jag fika och snabbsightseeing med Eva innan jag tog min hem till farbror Olle och hans fru Ing-Marie, där jag skulle få bo. Snällt! Sen åkte jag i skytteltrafik till Malmö och nån håla jag har glömt namnet på och intervjuade folk. Här är enda bilden jag tog i Malmö:

Ja, det tyckte jag var kul. Sen for jag hem till Borran några dagar, varav en tillbringades i Göteborg, där jag bland annat gjorde en intervju till, innan det var dags att sätta sig på tåget till V-ås igen. Burlesquefest, mys i vårsolen och lite påsk. Så här burlesk var jag minsann:

Sen blev det en tur till Stockholm för den sista intervjun. Eftersom det var sjukt mycket dyrare att åka direkt fån Stockholm till Borås än från Västerås till Borås, åkte jag tillbaka till Västerås och spenderade en natt till hos mor och far innan jag återigen satte mig på tåget. Kom tillbaka hit ner i onsdags, hade föreläsning och jobb på torsdagen och framåt kvällskvisten dök Åsa upp.
På fredagen åkte vi till Ullared. Det var sjukt. Men nog måste man se Ullared innan man dör. Jag var lyckosam nog att hitta ett gäng välsittande tantjeans. Och då får man ju slå till.
Ja, och nu är jag här. Med cirka sex timmar knastigt band att skriva ut. Sköj!
Hur som helst, glad påsk i efterskott önskar jag med denna ståtliga tupp! Förfärdigad nån gång -84, fylld med toapapper och målad vackert vit. Visserligen var pappret vitt från början, men man kan aldrig vara nog omsorgsfull när man målar tuppar.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag diggar din tupp.

Sarah sa...

Vad härligt, först ingenting och nu dök plötsligt en hel tårta upp! ;) Kram på dig vännen