söndag 26 april 2009

Tråksöndag

Det blir inte mycket bloggande just nu. Känner mig påtagligt skrivtrött. Trött i själen faktiskt. Vill väldigt mycket och samtidigt ingenting. Hela jag är sammansatt av motsatta impulser, och starkast är längtan bort och hem samtidigt. Vilja stanna och vilja fly. Boa in sig och bränna broar. Vilja bli riktigt sjusärdeles kär, bygga tillsammans, dyka djupt i någon annan. Och samtidigt; vilja flörta ohämmat, byta stad vartannat år, inte lova någon någonting nånsin igen. Summan av kardemumman blir - ingenting.

Har dejtat någon ett tag. Pratat telefon, känt gemenskap och kanske ett litet pirr på msn. Men i verkligheten? Nej. Inga gnistor, ingen magi. Båda känner likadant. Vilket är bra. Skönt. Och outhärdligt tråkigt.

Nu drömmer jag lite om att hyra ut min lägenhet över sommaren, flytta in i mammas barndomshem på finska landsbygden med datorn, springskorna och en trave böcker. Vi får se. I så fall är ni välkomna att hälsa på.

3 kommentarer:

Lou sa...

Jaaa!! Jag vill dit ett par dagar. Trampa finlandsmark liksom, tror att det skulle kännas bra. Och sen att se det där herpesnärpes, är nyfiken som en hattifnatt. Gör det, gör det, gör det!!!

queera bibliotekarien sa...

Jaaa!!
Instämmer med föregående talare!

Ulrika sa...

Det roligaste i Närpes är vägskylten.. Men det finns ett lugn i vårt skruttiga lilla hus som jag behöver nu. Och det delar jag gärne med mig av.