onsdag 20 maj 2009

Vad nytt

en dag som denna? Tja, jag har t.ex. hyvlat mig i tummen med en osthyvel. Jobbat mitt näst-nästsista pass på bibblan. Packat för turné i Östergötland. Och varit lite varm i hjärtat.

Varje år brukar jag skicka en bok i födelsedagspresent till min guddotter Hannah. Som en sann bibliotekarie. Den första jag skickade var Loranga, Masarin och Dartanjang som ljudbok, jag tror det var när hon fyllde sex. Den ville hon inte alls veta av. Men med viss moderlig list lyckades Sarah ändå locka henne att lyssna, och sen var det kört.

I torsdags fyllde hon tio. Senfärdig som jag är fick jag inte iväg presenten förrän i helgen. Men jag tror det var okej ändå. För när jag pratade med Sarah igår kväll satt Hannah redan och läste. Så hon hade inte tid att komma till telefonen själv och tacka. Kanske är hon lite lite blyg för mig också. Kanske är jag lite blyg jag med. Vi har inte bott i samma stad, inte träffats så mycket. Men det känns fint. Att hon litar på mitt omdöme när det gäller böcker. Det värmer både i gudmors- och bibliotekariehjärtat.

2 kommentarer:

queera bibliotekarien sa...

Men vad blev det för bok då???

Ulrika sa...

Den osynliga av Lise Indahl.