tisdag 31 mars 2009

Den universella bristen på toaborstar

Londonrapport kommer så småningom. Jag måste bara dela med mig av en fundering. När jag bodde på hotell i USA fanns det ingen toaborste. Jag var där med min sprillans nya pojkvän. Lite nervöst skämtade vi om att man var tvungen att tillkalla någon liten mexikansk städerska för att göra rent om man skulle råka göra bromsspår i toan. Rent hypotetiskt alltså.

På Hilton i London fanns inte heller denna livsnödvändiga lilla uppfinning. Däremot en telefon bredvid toaletten. Så att man kan ringa på en liten pakistanier som kan städa upp eller?

Jag vill nog helst ta rätt på min egen skit, bokstavligt talat. Kan det vara något typiskt svenskt tro?

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Hohooo? *tomt eko* Vad gör du? Lever du IRL-liv?

Ulrika sa...

hoho! jag har inte haft tid att blogga, det är nämligen jag som håller sj på fötter genom finanskrisen. men snart blir det nog ett inlägg ska du se. den som väntar på nåt gott ...

Sarah sa...

Men vad händer, du ger mig snart en ny form av abstinens ju!