fredag 13 mars 2009

En skön blandning

Idag har jag haft två stilmässiga förebilder; dels underbaraclara, dels den moppeåkande tjocka farbrorn i filmen Plötsligt i Vinslöv. Jag har cyklat runt i rutig kjol och en vintagebustier med strutbröst (och lite andra kläder också förstås) och sjungit "movin´ movin´ movin´, vivi sivi sovin a-ha" med min brutalaste basröst.

Sen var jag på poetry slam, kokade kaffe och sålde äppelkaka till hugade poeter. Ovanligt berörd blev jag idag, det fanns inte mindre än tre intensiva innerliga röster att njuta av, tre fina poeter som valde bort rapphet och rim för närvaro. Och min skånska favorit Erling vann.

Och sen läste jag det här, som grädde på mysmoset. Män är ändå för härliga.

En underbar dag med andra ord.

Och inte att förglömma, jag har ju också fyndat på Tradera. Jag hade tänkt spara pengar för att shoppa i London, men sen började jag oroa mig för att jag skulle se ut som kusinen från landet därborta i storstan ("ja e från laaandet å jeter höj", ännu ett oslagbart österbottniskt uttryck). Så, nu måste jag även shoppa innan London. Suck. Hur som helst, jag kommer att känna mig urtjusig i den här vintagekappan. Oh, det spritter i hela mig!

1 kommentar:

Mother sa...

Strutbröst is the shit!