tisdag 24 mars 2009

Inte utmanad, men -tråkad

Lovar du att vara ärlig? Jag lovar att ni inte kommer att märka om jag ljuger.

Du heter: Ulrika Viktoria Linnéa. Och ett adligt efternamn på det. Ståtligt så det förslår.

Smeknamn: Lika Lång, Lurvas, Ulle, Ullis, Ull, Ullgull, v.K., Tuttan Jansson.

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Nån melankolisk pianomusik, Eric Satie kanske

Beroende av: Internet... Ibland blir jag beroende av socker, ibland av trygghet, ibland av frihet. Det beror på, höhö.

Vad tror folk om dig?: Folk brukar tro att jag är väldigt snäll på gränsen till mesig. Vissa tror också att jag är väldigt smart. Andra tror att jag är väldigt blyg. Åter andra fattar inte att jag är blyg utan tror att jag är en ensamvarg. Säkert tror dom många andra saker med, men det har dom inte berättat.
Stämmer det?: Njae. Jag försöker vara snäll mot människor, men det betyder inte att jag låter dem köra över mig. För det mesta. Smart, nja, inget geni direkt men inte korkad heller. Blyg - ja det är jag. Mycket blyg ibland till och med.

Vad får du oftast komplimanger för?: Det var svårt. Men jag tror att jag oftare får komplimanger för inre egenskaper än för hur jag ser ut. Senast var det en gammal tant i Finland som sa till min mamma: "Vilken fin flicka du har!". Fin som i god, som i bra människa. Då blev jag lite tårögd, särskilt som tanten själv är så himla fin.
Vad säger du för att imponera på någon?: Antagligen nåt dumt och ogenomtänkt som jag får äta upp sen. Att försöka imponera gör mig nervös och dum i huvet.
Hur imponerar man på dig?: Man är kunnig, ödmjuk och witty.
Brukar du skratta för dig själv?: Klart!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Hur mycket kan/vill du hjälpa till under Borås Open?

Var bor du?: Bergdalen, Borås, Sverige, Europa, Världen, Universum
Trivs du där?: Jovars
Äger du några converse: Vad hette dom sa du?

Sprit, cider, vin eller öl: Vin eller öl
Brukar du bli för full: Nej. Men det har hänt såklart.

Vad har du för mobil operatör: Comviq

Är du allergisk mot något: Pälsiga söta djur, pollen, nötter och lite annat.

Har du haft sex idag: I wish!

Hur svarar du i mobilen: Ulrika. Om jag inte vet vem det är, för då säger jag kanske hallå där eller nåt annat avslappnat och trevligt.

Vem ringde du senast?: Min faster Laila.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att det snöade. Bland annat.
Antal timmar sömn inatt: Nio sisådär.

Sov du ensam: Ja
Brukar du komma i tid: Om det är viktigt, te.x. om jag ska hinna med ett tåg. Jag kan alltså hålla tiden, men är tydligen så arrogant att jag skiter i om folk får stå och vänta (allt enligt dr Phil). Jag jobbar på mina marginaler.

När mår du bra: Till exempel när jag får ta en eftermiddagslur i skedställning med någon jag tycker mycket om. Det är en av de största njutningar jag vet.

När blev du fotad senast: Vem vet?

Hur känner du dig nu: Lite frusen men rätt tillfreds.

Vanligaste färg på dina kläder: Antagligen svart, trist nog. Men grönt, brunt, vitt samt olika röda nyanser är också vanligt.
Vad tycker du om fötter: Bra att ha. Beniga fötter har jag lite svårt för. Mina är knubbiga och fina.
Vad saknar du: Nära vänner på nära håll.

Hade du en bra kväll igår: Njae. Ganska ordinär.
Favorit dryck på morgonen: Kaffe.
Rakar du benen: Oftast inte, men det händer.
När brukar du oftast gå och lägga dig: För sent. Mellan 12 och 2.
Är du blyg?: Ja
Sysslar du med någon idrott: Räknas yoga?
Vill du hellre ha mail än brev: Jag blir alltid så orolig i magen av att få finpost, tror det är nån stor hemsk hemlighet som ska uppdagas eller nån som har klippt bokstäver ur olika tidningar och klistrat ihop och så. Mail är mer avlappnat. Men det är klart att ett fint och trevligt brev går inte av för hackor.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej.
Har du spytt offentligt: Ja. Över köksbord, matta, golv samt ner i slagen på mina byxor. Kul kväll det där.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Testa utrustningen.
Är du nöjd med ditt liv: Inte just nu, men det är på väg åt rätt håll.
Är du bortskämd: På vissa plan kanske.
Vad gör du i morgon: Packar för London.
Vad är det värsta du vet?: Fanatiker.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Ingen aning. Ofta försvinner dom på helt meningslösa saker, som biblioteksböter. Men det är inga enorma summor, jag är ganska sparsam.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Tove Jansson är i alla fall min förebild.
Vad längtar du till?: Sjöbad. Att vara naken med någon.
Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja, fleraa stycken.
Vad använder du för shampoo?: Inget.
Vad är det finaste du fått?: Kärlek.
Hur gammal är du: 31.
Tycker du om någon just nu: Jag tycker om många på olika sätt.
Du samlar på: Kaffekoppar. Fast jag har ett väldigt avslappnat förhållande till mitt samlande.
Gröna eller röda äppeln: Röda, direkt från trädet. Annars tål jag dom inte.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma eller någon av mina vänner.
Gillar du golf: Moderatbandy, pah!
Vilken tid gick du upp idag: Tio.
Har du sovit i din egna säng inatt: Japp.
Har du strumpor på dig nu: Strumpbyxor och raggsockor.
Är det okej att gråta: Varför skulle det inte vara det?
När grät du senast: I fredags.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala av studieskulden, resa, spara.
Bär du glasögon eller linser: Oftast glasögon.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej. Men kvalitet är viktigt.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Mellan tio och ett.
Har du piercing: Nej.
Vill du gifta dig: Inte nu, men jag kanske ändrar mig.
Vill du ha barn: Kanske.
Solar du ofta: Nej. Jag tål inte solen så bra och tycker jag är finast blek. Men jag skulle heller aldrig göra som Dita von Teese och bara bada på natten för att bevara mitt mjölkvita skinn. Jag tycker om att vara ute på sommaren och då får man sol på sig, punkt slut.
Är du bra på att laga mat: Jovars.
Är du flygrädd: Nej, jag älskar att flyga.
Hur vig är du: Jag har ärvt överrörliga leder, så jag är rätt vig i förhållande till hur lite jag gör för att upprätthålla vigheten.
Är du musikalisk?: Hyfsat.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten. Ibland kylskåpskall mjölk eller en smoothie.
Vilken är din favoritglass: Finsk lakritsglass.
Tror du på ett liv efter döden: Nej.
Tycker du om sushi: Ja. Varför ska det frågas om det jämt? Sushi är väl inte så himla nytt och fräckt längre?
Vad äter du helst när du ser på film: Chips.
Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.
Har du tandläkarskräck: Frisörskräcken är värre.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvälls-.
Vilken ögonfärg har du: Grön.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.
Biter du på naglarna: Nej, men på nagelbanden.
Röker du: Nej.
Hur ofta tränar/motionerar du: Jag promenerar varje dag. Men borde nog träna mer.
Senaste låt du hörde: Nåt med Emil Jensen. Eller nåt som hantverkarna sjöng när dom bytte min ytterdörr i förmiddags. Snälla snälla kanske?

4 kommentarer:

Lou sa...

Ja det är ett rasande tjusigt namn du har!! Men fanatiker är väl underbara =) Fundamentalister däremot tycker jag är läskigt. Och facism är ännu ett ohemut tillstånd på F. Du har inget F i ditt namn. Inte jag heller. Så vi är nog rätt bra =) Ps. som ordverifiering för att få skicka den här kommentaren så måste jag skriva SUPEN hahahah

Ulrika sa...

Nördar - ja. Fanatiker - nej. Men det beror nog på vad man lägger in i orden.

Supen, hahahaha! Det är ju klockrent!

queera bibliotekarien sa...

Queera bibliotekarien har fått ännu större komplex för sina beniga fötter...

Ulrika sa...

Nej nej, kära queerbibblos! Det är framförallt Sarah Jessica Parkers beniga fötter i nerklämda i ett par Manolos som jag har svårt för. Jag tror jag associerar till Askungens onda styvsystrar. Beniga fötter nakna på en klipphäll t.ex. är mycket vackert.