tisdag 24 mars 2009

Nu är det slut på gamla tider, ja nu är det färdigt inom kort

Jag har barrikaderat mig i sovrummet medan de sjungande hantverkarna demolerar min hall. Ny ytterdörr vankas, vilket säkert är välbehövligt med tanke på att den gamla var lövtunn och släppte igenom alla ljud från trappen. Lite synd är det också, för den var ganska fin.

Men vad som verkligen gör mig upprörd är att hyresvärden i samband med dörrbytena passar på att "fräscha upp" i trappen. Vilket innebär övermålning av det sextio år gamla gesällarbetet som har gjort mig varm vid varje hemkomst i snart ett år nu. Jag har lite fint påpekat för värden att det vore väl synd, men har ville inte riktigt lyssna på det. Så nu blir det farväl stylish marmorering, och hej till, tja ... pasteller kanske, schabloner? Vad vet jag. Jag gråter lite inombords.


2 kommentarer:

Kerstin sa...

Åh nej! Tänker mig färg med ditsprättade färgflagor... och någon fin lövschablon.

Ulrika sa...

Åh, sluta! Kan inte du komma hit och måla lite schyssta ränder åtminstone?