onsdag 11 mars 2009

Utmanad

Jag antar en utmaning från Sarah, det går ut på att berätta sju sanningar om mig som ingen annan vet. Nu kan jag inte svära på att ingen vet något av detta, men vi kör.

1. Jag har blivit bloggberoende. Jag läser underbaraclara, bookofmiri, kafferepet, tant marit och ibland till och med blondinbella. Med mera. Undrar varför jag inte får nåt gjort? Bloggarna ska ha fina bilder, gärna second hand- och vintagetema och helst lite text med substans. Alternativt vara lagom korkade så jag kan mysa åt min egen förträfflighet.

2. Jag pratar för mig själv. Mest i hemmets lugna vrå, men ibland kommer jag på mig med att göra det ute också. Det kan bli rätt livliga diskussioner ibland.

3. På gymnasiet blev jag ovän med min samhällskunskapslärare, till den milda grad att jag stormade ut ur klassrummet och aldrig kom tillbaka igen. Så om jag verkar lite korkad när det kommer till politik och sånt, så vet ni varför. Det fina i kråksången är att jag ändå fick VG.

4. Jag har gallsten.

5. Jag vet inte hur man laddar ner en film från nätet och har inte vågat fråga nån. Jag är antagligen en av de mest laglydiga i landet just nu.

6. Jag har under höstterminen gått i en samtalsgrupp med tema självkänsla. Och insett vad jag har att jobba med. Och att det inte bara är jag som har en liten djävul på axeln som viskar elaka saker i örat. Skönt det.

7. När vi på mellanstadiet skulle skriva berättelser i vår grönrandiga "berättelsebok" snodde jag alla mina stories från Twilight Zone. Tur att min töntiga magister Staschen (lätt igenkänd på den stora röda mustaschen) inte såg det på TV. Han tyckte ju jag hade världens fantasi, och där någonstans började min författarkarriär.

Nu utmanar jag alla som läser det här! Era hemligheter vill jag läsa.

1 kommentar:

Lou sa...

Spännande utmaning! Men jag har ju inga hemligheter. Måste fundera för det kan ju inte stämma ...