måndag 23 februari 2009

Bak

Okej, jag ska inte tvinga er till fler smutsiga tankar om Bambi. Utan istället visa nåt jag är mycket nöjd med. Min alldeles egna brödmix! Jag har nämligen börjat baka mitt eget bröd, och eftersom jag bara har en yttepytteliten degbunke kan jag bara baka en limpa i taget. Tänk vilken arbetsbesparing det blir om man redan från början har alla torra ingredienser blandade! Inte så jättestor kanske, men det kan vara det lilla som gör att jag faktiskt får tummen ur. Och så känns det lite proffsigt. Dinkelmjöl, lite grahamsmjöl, solrosfrön, psylliumfrön, dinkelflingor, salt och linfrön innehåller mixen. Bara att blanda med filmjölk och lite bikarbonat och skjuts in i ugnen!

I min finaste finska burk dessutom! Då kan det inte bli annat än baksug. Höhö.

Jag ser förresten att jag har tappat en läsare. Det känns tråkigt eftersom det bara är mina vänner som läser min blogg. En tappad läsare = en tappad vän, eller? Eller så hade han bara nåt bättre för sig.

Inga kommentarer: