söndag 11 januari 2009

att färdas vidare en smula

nu är jag hemma igen efter en snabbtur till finland. gammelmorbror alvars begravning, släktträff och sova sista natten i släktgården. ta avsked och göra verkligt. fota allt allt. verktyg, vedstaplar, glasögonen som låg kvar på soffbordet. förvånas över alltings bedrägliga vanlighet. det var sorgligt men fint.

mindre fint var att jag en gång för alla insåg att jag inte kan ha någon vettig relation med min moster. ingen relation alls faktiskt. det får vara nog nu. det är trist men känns också ganska skönt.

3 kommentarer:

Sarah sa...

Det verkar som att ni fått göra ett ordentligt avslut i alla fall och det måste vara skönt, kram kram

Kerstin sa...

Kommer ni inte ha någonting kvar i Finland? Stugan?

Ulrika sa...

stugan (som egentligen är en liten gård det med) har vi förhoppningsvis kvar. det som kan orsaka bekymmer är väl att min moster äger halva...