söndag 18 januari 2009

hantverk

jag skulle så gärna vilja ha en verkstad/ateljé/hobbyrum. då skulle jag ha en massa kreativa projekt på gång, snickra och sy och greja och aldrig plocka undan efter mig! jag skulle samla skrot, vackra tygbitar och godispapper, ha symaskin och svarv och vävstol och svets och massa färg och penslar och verktyg i långa rader med fina namn som rubank och fogsvans och grispitt. bland annat skulle jag:

klona mig i form av en provdocka

steampunka mitt tangentbord

fast sanningen är väl den att jag inte är så jävla pysslig egentligen. jag vill bara tänka på mig själv så. och så är det roligt att ha gjort något själv. att göra och att ha gjort, det är skillnad det.

1 kommentar:

Fotoautomaterna sa...

Underbart. Nu ska det pysslas!
Du måste pyssla i Automaten!!

/ A & Fotoautomaten