söndag 25 januari 2009

val och kval

flytta? flytta! eller? åh så svårt. erbjudandet är ett andrahandskontrakt i en rivningskåk i göteborg. ja jag vet, det låter väl sådär halvbra, men det skulle vara rätt skönt att lämna den här stan. hyran är densamma, ett rum mindre, minus åtta kvadrat. och med tanke på att min hyra här till sommaren kommer att höjas med drygt 1000 spänn kanske det inte är någon dum affär. och min framtid som arbetslös akademiker ter sig bra mycket ljusare i göteborg. för vem vill vara nån i en doktor kosmos-låt?

hur ska jag göra???? bestäm åt mig någon!

3 kommentarer:

Sarah sa...

Låter väl som ett bra alternativ inför framtiden och lte pendlande någon månad ska du väl klara! Tänk framåt och våga satsa det är mitt råd till dig

Kerstin sa...

Flytta? Ja. Andrahandskontrakt i rivingshus? "dingding" (varningsklockor) Jag är alldeles för trygghetsberoende, vet inte ens vad det innebär riktigt, bara att orden skrämmer mig.

Ulrika sa...

jo, fast nu är ju det bekymret ur världen...