lördag 3 januari 2009

min stad

jag gillar att vara en hemvändare. att några veckor komma åter, se med nya ögon och förbehållslöst älska sin hemstad. träffa vänner som är mig kärare än någonsin. gå på mina gamla gator och känna igen allt, äga allt. att vara en homecoming queen.


jag har för några dagar tagit in på ofattbart lyxiga hotell loukatten (lindas lägenhet). här är ensamt, tyst och underbart. 5 minuter tar det att kvista ner på stan, och ja, det har blivit en del kvistande. igår för middag med fina åsa, idag först för lite skuldmedveten reashopping och nu ikväll bara en turistrunda med kameran. jag har plåtat sevärdheter och okynnesåkt glashiss i skrapan. det är en vacker stad som jag får kalla min.




3 kommentarer:

Lou sa...

Hotell Loukatten skickar ingen räkning den här gången utan äter upp jordgubbsgräddglassen istället - det är ju ändå slemlösande med mjölkprodukter =) Silentjum på tredje bilden, vad är det? Inte finns det i mina kvarter iaf..fast de bygger ju så fasligt här nu så det har säkert hunnit resa ett komplex till medan jag varit på Hotell Lilla Östa.

Ulrika sa...

tyvärr syns det inte på bilden att det inte är en neonskylt det handlar om - utan nån som har satt upp bokstavsformade ljusslingor i nio fönster på abb-glashuset. jag tyckte det var fint.

Ulrika sa...

jag tror förresten att det står silentum...