måndag 19 januari 2009

en dag på biblioteket

särskilt händelserikt är inte mitt liv nu. eller, det händer mycket men lite av intresse för allmänheten. vilket antagligen är fallet för det mesta. men jag fortsätter ändå mina idoga rapporter utur verkligheten.

idag var det uppstart av masteruppsatsen. det ska vara en hööög nivå. relevant. välformulerat. kongruent och så vidare i all oändlighet. sen fick vi också se en avancerad skiss över vad som förväntas av en masteruppsats jämfört med en dito på kandidat- eller magisternivå. det var chockartat, eftersom en G-uppsats på C-nivå motsvarade U eller under (!) på D-nivå. visste inte ens att det fanns super-extra-underkänd. fast efter mycket om och men gick läraren med på att han hade ritat lite fel. hööööög akademisk nivå.

sen har jag joppat pipploteket. här händer jämt nåt skoj. som att någon glömde sina handskar under boken Demenssjukdomar. och så har jag funderat på om några böcker borde flyttas från hylla Vmb (dietik) till hylla Bl (omstridda fenomen). typ Sluta åldras nu! och Från godisråtta till storlek 38 bredvid snömannen och loch nessodjuret.

nu är det snart stängningsdags och jag ska hem och titta på en fin bbc-produktion av oliver twist. översättningen lämnar en del övrigt att önska dock. "I'm not convinced" blev "jag har aldrig blivit dömd". sånt tycker jag är roligt att gnälla på.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Haha! Du är rolig du! Handskarna var bäst...=)

Ulrika sa...

eller hur! det värsta var att jag glömde ta rätt på dom och lägga i upphittat-lådan. det smittar tydligen.