lördag 3 januari 2009

jag vill inte ha ett nytt år, jag vill ha en hundvalp!

jaha, då var det nytt år igen. det firades in med tolv timmars dålighetsliv i doften av häst och brasa. mat, vin, sång och nyårstal hos linnéa på lilla östa, i det fantastiska huset där man aldrig vet vad man kan hitta.
att sippa rödvin tolv timmar i sträck är dock inget jag rekommenderar. eftersom man inte blir värst berusad märker man inte hur mycket det egentligen blir. så årets första dag inleddes med halsbränna, illamående, ångest och huvudvärken från helvetet. skönt då att ha kära lou blue bredvid sig i bäddsoffan, och muntra upp varandra med glada förhoppningar inför det nya året.

lite såhär har jag tänkt mig:

jag ska skaffa mig en menskopp. miljövänligt och snällt mot kroppen.

jag ska bli klar med studierna så jag kan flytta från borås.

jag skulle vilja bli riktigt sjujäkla kär.

det var väl det, på ett ungefär. kanske också spara pengar till att lasra mina stackars ögon. i min drömvärld hör inte glasögon hemma.

1 kommentar:

Mother sa...

Tycker alla år är hundår.