tisdag 13 januari 2009

en lugg i natten

saxen åkte fram inatt. efter att i veckor smått tvångsmässigt ha bitit av kluvna toppar insåg jag att jag måste klippa mig. men frisörer är dyra, tidskrävande och ofta oförskämda enligt min erfarenhet. varför inte göra jobbet själv? sagt och gjort, vid halv två inatt klipptes toppar (jag har inte vågat kolla resultatet i nacken utan intalar mig att självfallet självfallet döljer eventuella ojämnheter). sen tänkte jag "om man skulle klippa lugg också?" efter två sekunders tvekan klippte jag till. nu ser jag ut som källa bie i vuxna människor om ni kommer ihåg. och det är ju inte fel.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Tycker det ser bra ut! Tänk vad mycket pengar du sparar, finns ju roligare saker att slösa stålars på!

Ulrika sa...

precis! fast det blir nog en "riktig" klippning längre fram när jag har tid och råd. vill ha det lite uppklippt med, och det vågar jag inte ge mig på...