måndag 26 januari 2009

Nytt på bloggen: VERSALER

Ja, ni såg rätt! Hädanefter blir det stora bokstäver här i min lilla blogg. Jag ska ju skriva 50-70 sidor uppsats enligt gällande skrivpraxis, så det är lika bra att börja öva. Sen känner jag att det faktiskt är lite töntigt att vägra versaler. Lite gymnasiet sådär.

Idag funderar jag på var jag vill bo. Göteborg blev det ju inte. Jag tror i och för sig inte att jag kan välja särskilt fritt sedan; får jag jobb någonstans får jag väl flytta dit. Men om jag fick bestämma skulle jag bosätta mig i en någorlunda stor stad (över 100 000 invånare) inom en radie av 20 mil från Västerås. För det är faktiskt lite tråkigt att ha familjen så långt bort. Och vännerna. Och snön. Och Mälaren, alkisgubbens fantastiska loppis, Kalle på spången och andra smultronställen. Jag tänker Linköping, Örebro, Norrköping, Uppsala, Gävle? Många platser, många nya liv att börja. Det känns spännande igen.

Och ja, jag vet att det är flykt jag håller på med. Men än finns det tid att börja om och börja om och börja om.

2 kommentarer:

queera bibliotekarien sa...

Rekommenderar Norrköping varmt. Och versaler?! Då blir väl moderatkärringen glad...

Ulrika sa...

haha, ja kerstintode blir nog nöjd! inga versaler i det namnet minsann!